PRZEWODNIK PO WSPÓŁPRACY Z DESIGN ME TOO


PIERWSZE KROKI

PLAN DZIAŁANIA NA PIERWSZE DNI WSPÓŁPRACY


PRACA INWESTORA:

Zebranie wytycznych - przygotowanie się inwestora do spotkania

W najbliższych kilku dniach bardzo proszę o przygotowanie w czterech krokach informacji potrzebnych do omówienia założeń projektowych - wytycznych, oczekiwań, aby na ich podstawie przygotować projekt:

» Wypełnienie ankiety i spisanie swoich potrzeb.

Opis potrzeb funkcjonalnych w danym pomieszczeniu oraz wypełnienie przesłanej ankiety.

» Znalezienie i zapisanie inspiracji.

Przygotowanie około 5-10 inspiracji dla każdego pomieszczenia z opisaniem stylu wnętrz oraz kolorystyki, w jakich ma zostać zaprojektowane mieszkanie. Spisanie najważniejszych uwag lub marzeń, ewentualnie spisanie czego absolutnie architekt ma unikać.

» Przygotowanie rzutów mieszkania/domu.

Uzyskanie rzutów od dewelopera ze wszystkimi branżami (ściany z wymiarami, schemat elektryki, schemat hydrauliki, schemat C.O. oraz występowanie miejsc wentylacji) lub przesłanie zakupionego projektu domu bądź rzutu od architekta wykonującego projekt indywidualny. Jeżeli to możliwe dostarczenie projektu w pliku *dwg.

» Przesłanie paczki dokumentów

Jak inspiracje, wytyczne funkcjonalne, wypełniona ankieta i przygotowane rzuty będą zebrane w całość to należy przesłać je na moją skrzynkę mailową, a następnie umówimy się na inwentaryzację i spotkanie, żeby wszystko dokładnie omówić. Chciałabym być pewna, że dobrze rozumiem założenia i będę w stanie przygotować tak układy, jaki i wizualizacje, aby były strzałem w dziesiątkę!

Proszę o potraktowanie tego zadania poważnie, bo od tego etapu zależy cały projekt.


PIERWSZE SPOTKANIA

PLAN DZIAŁANIA NA PIERWSZY I DRUGI TYDZIEŃ WSPÓŁPRACY


PRACA WSPÓLNA ARCHITEKTA I INWESTORA:

Inwentaryzacja - spotkanie na inwestycji

Każdy profesjonalny projekt powinien powstać na podstawie pomiarów mieszkania z rzeczywistości.
» W pierwszej kolejności umawiamy się na spotkanie na inwestycji, abym mogła wykonać pomiary lokalu.
Proszę zarezerwować dla mnie około 2-3 godzin pobytu na inwestycji, abym spokojnie mogła zebrać wymiary i zrobić dokumentację fotograficzną.

UWAGA! Podczas inwentaryzacji nie omawiamy założeń projektowych, gdyż potrzebuję się skupić na dokładnym zmierzeniu

i zanotowaniu wszystkich detali.

W przypadku wykonania rysunków z pomiarów z natury, jeżeli architekt nie ma możliwości zrobić inwentaryzacji osobiście, samodzielnie wykonuje ją inwestor, na podstawie instrukcji i podkładów przygotowanych przez architekta.

Jeżeli nie ma możliwości, aby inwentaryzację wykonać przed przystąpieniem do projektu, układy funkcjonalne i wizualizacje powstają na rzutach deweloperskich lub projekcie domu. Inwentaryzacja odbywa się w najbliższym możliwym terminie lub zaraz przed wykonaniem rysunków technicznych.

 

Założenia projektowe - spotkanie na przekazanie wytycznych

Kiedy inwentaryzacja jest wykonana i pomiary zebrane, czas spotkać się i omówić potrzeby dotyczące funkcjonalności lokalu oraz stylu i kolorystyki, jakie mają zostać zastosowane w projekcie.
» Omówienie funkcji poszczególnych pomieszczeń oraz omówienie ankiety.
» Omówienie inspiracji dotyczących stylistyki. Przeczytanie opisu lub opowiedzenie o tym co się podoba inwestorowi, a co absolutnie nie, w wybranym stylu wnętrza.
» Omówienie budżetu

Często bywa tak, że spotkanie na omówienie założeń projektowych łączone jest z inwentaryzacją. Wtedy w pierwszej kolejności spotykamy się na budowie, a następnie przechodzimy w miejsce, w którym możemy omówić wszystkie przesłane wcześniej do mnie materiały.


PIERWSZY ETAP PROJEKTU - UKŁADY FUNKCJONALNE

PLAN DZIAŁANIA NA TRZECI I CZWARTY TYDZIEŃ WSPÓŁPRACY


ZADANIE ARCHITEKTA:

Przygotowanie układów funkcjonalnych

Przygotowanie układów funkcjonalnych na podstawie omówionych założeń i rzutu lokalu.
Analizuję możliwości ustawienia ścianek działowych, mebli i sprzętów w mieszkaniu lub domu i przygotowuję rysunki z propozycjami. Przedstawione zostaną tylko warianty logiczne i uzasadnione, a ich ilość zależeć będzie od możliwości projektowanego lokalu.
» Zadanie zostanie wykonane zgodnie z ilością dni podanych w umowie lub wcześniej.
» Propozycje zostają przesłane mailowo klientowi.

 

PRACA INWESTORA:

Zapoznanie się z układami funkcjonalnymi i spisanie uwag

Po otrzymaniu propozycji układów wnętrz proszę o sprawdzenie, które układy poszczególnych pomieszczeń spełniają oczekiwania oraz założenia i podobają się najbardziej. Proszę o spisanie swoich uwagi, wątpliwości i pytań.
» Zazwyczaj inwestor ma 5 dni roboczych na swoje przemyślenia.
» Zostaje umówione spotkanie na omówienie projektu

 

PRACA WSPÓLNA ARCHITEKTA I INWESTORA:

Omówienie układów funkcjonalnych - spotkanie lub mail

Na spotkaniu na żywo lub on-line, bądź mailowo lub telefonicznie (do ustalenia), proszę o przekazanie wszystkich spisanych uwag i wątpliwości odnośnie propozycji układów wnętrz lub proszę o wskazanie tej koncepcje, która w największym stopniu spełniają oczekiwania.

 

ZADANIE ARCHITEKTA:

Przygotowanie ostatecznej wersji układów funkcjonalnych

Kiedy znam już wszystkie wytyczne do poprawienia koncepcji, nanoszę zmiany na rzucie. Czasami jedną koncepcję "sklejam" z kilku wersji, czasami wprowadzam drobne korekty na jednaj wybranej koncepcji w całości.
» Zadanie zostanie wykonane zgodnie z ilością dni podanych w umowie lub wcześniej.
» Gotowa wersja finalna zostaje przesłana inwestorowi do akceptacji.

DRUGI ETAP PROJEKTU - WIZUALIZACJE

PLAN DZIAŁANIA NA PIĄTY DO ÓSMEGO TYGODNIA WSPÓŁPRACY


ZADANIE ARCHITEKTA:

Przygotowanie wizualizacji

Po akceptacji docelowej wersji układu funkcjonalnego, przygotowuję wizualizacje budując model w programie, nadając kształt i kolor meblom na wymiar, wybierając meble gotowe i pozostałe wyposażenie, dobierając kolorystykę wg omówionych inspiracji. Sporządzam listę produktów użytych na wizualizacjach wraz ze zdjęciami. Wizualizacje mają za zadanie pokazać, jak będzie wyglądało mieszkanie lub dom po zakończonym remoncie.
» Zadanie zostanie wykonane zgodnie z ilością dni podanych w umowie lub wcześniej.
» Wizualizacje i lista produktów zostają przesłane mailowo inwestorowi.

 

PRACA INWESTORA:

Zapoznanie się z wizualizacjami i spisanie uwag

Po otrzymaniu wizualizacji proszę o sprawdzenie, czy projekt wnętrz spełnia oczekiwania i odpowiada potrzeby i marzenia. Proszę o spisanie swoich uwag, wątpliwości i pytań lub akceptację wizualizacje w całości.
» Zazwyczaj inwestor ma 5 dni roboczych na swoje przemyślenia.
» Zostaje umówione spotkanie na omówienie wizualizacji

 

PRACA WSPÓLNA ARCHITEKTA I INWESTORA:

Omówienie wizualizacji - spotkanie

Na spotkaniu na żywo bądź on-line proszę o przekazanie swoich uwag odnośnie wizualizacji.
» Jeżeli pojawiają się wątpliwości i wnoszone są poprawki to proszę przekazanie listy uwag i elementów do zmiany. Omawiane są ewentualne miejsca do poprawienia na wizualizacjach.
»Jeżeli nie ma wątpliwości i projekt się podoba, to proszę o akceptację etapu wizualizacji bez zmian i przechodzimy do kolejnego etapu współpracy.

 

ZADANIE ARCHITEKTA:

Przygotowanie poprawki do wizualizacji

Jeżeli wizualizacje wymagają zmiany, proszę o przekazanie listy poprawek do wizualizacji, abym mogła nanieść je na model i przygotować nową serię ujęć.
» Zadanie zostanie wykonane zgodnie z ilością dni podanych w umowie lub wcześniej.
» Poprawki do wizualizacji zostają przesłane mailowo klientowi do akceptacji lub wniesienia kolejnych uwag.

TRZECI ETAP PROJEKTU - RYSUNKI TECHNICZNE I KOSZTORYS

PLAN DZIAŁANIA NA DZIEWIĄTY DO DWÓNASTEGO TYGODNIA WSPÓŁPRACY


PRACA WSPÓLNA ARCHITEKTA I INWESTORA:

Wybór materiałów wykończeniowych - spotkanie w sklepach

Kiedy wszystkie wizualizacje są już zaakceptowane, umawiamy się i spotykamy się razem w salonach sprzedaży i showroomach, aby wspólnie wybrać konkretne materiały wykończeniowe i wyposażenie. Zazwyczaj dobieramy odpowiednie podłogi drewniane, płytki gresowe, kolory farb, płyty laminowane, blaty, itp. Pozostałe elementy, których nie możemy zobaczyć na żywo, wybierane są z próbników lub na podstawie zdjęć w internecie.
» Wszystkie wybory są notowane lub są dokumentowane na zdjęciach i będą stanowiły podstawę rysunków
W obecnych czasach nie wszystko jesteśmy w stanie zobaczyć na żywo przed zakupem.

ZADANIE ARCHITEKTA:

Przygotowanie rysunków technicznych i kosztorysu

Jest to najważniejszy element projektu, gdyż bez niego nie ma solidnych podstaw do prawidłowej realizacji projektu.
W momencie, kiedy materiały wykończeniowe już są zaakceptowane, przygotowuję szczegółowe rysunki techniczne dla każdej z branż oraz dla mebli na wymiar.
» Rozrysowuję każdy detal od zabudów z g-k, ułożenia płytek, wnęk z podświetleniem, nietypowych mocowań elementów, czy bardziej skomplikowanych połączeń różnych materiałów do lokalizacji punktów elektrycznych, przyłączy wodno - kanalizacyjnych, ułożenia posadzek, lokalizacji sufitów podwieszanych, układu półek i szuflad w meblach w zabudowie i ich frontów oraz wiele innych, wszystkich koniecznych do prawidłowej realizacji projektu rysunków.
» Liczę zużycie poszczególnych materiałów w projekcie i spisuję ich ilość na rysunkach.
» Opisuję projekt w taki sposób, aby był zrozumiały dla wykonawcy, jak i dla klienta.
» Przygotowuję wstępną książkę projektową.
» Przygotowuję zestawienia potrzebnych ilości do wysłania zapytań ofertowych i zbieram wszystkie oferty w jednym miejscu.
» Wyceniam meble na wymiar.
» Wyceniam wszelkie zabudowy szklane (lustra i kabiny prysznicowe), elementy kamienne (blaty), itp.
» Wyceniam drzwi oraz posadzki z usługą montażu.
» Ceny produktów z ofert i ze sklepów internetowych wpisuję do tabeli kosztorysu.
» Zadanie zostanie wykonane zgodnie z ilością dni podanych w umowie lub wcześniej.
» Książka projektowa zostaje przesłana do inwestora.
» Zebrane oferty i kosztorys zostaje przesłany do inwestora.
» Umawiane jest spotkanie na objaśnienie rysunków.

TRZECI ETAP PROJEKTU - RYSUNKI TECHNICZNE I KOSZTORYS

PLAN DZIAŁANIA NA TRZYNASTY DO CZTERNASTEGO TYGODNIA WSPÓŁPRACY


PRACA INWESTORA:

Zapoznanie się z książką projektową i spisanie uwag

Po przesłaniu rysunków wykonawczych, proszę o zapoznanie się z każdym rysunkiem ze zwróceniem szczególnej uwagi na schematy elektryki i mebli na wymiar. W tych rysunkach inwestor ma największą możliwość naniesienia zmian i dopracowania projektu w taki sposób, aby był w 100% dopasowany do jego potrzeb.
Pozostałe rysunki wynikają głównie z konieczności prawidłowego montażu i przenikają się w taki sposób, że zmiana w jednym obszarze powodowałaby lawinę przesunięć w kolejnych. Proszę o spisanie swoich uwag, wątpliwości i pytań lub akceptację rysunków w całości.
» Zazwyczaj inwestor ma 5 dni roboczych na swoje przemyślenia.
» Zostaje umówione spotkanie na omówienie i objaśnienia rysunków technicznych

PRACA WSPÓLNA ARCHITEKTA I INWESTORA:

Omówienie wizualizacji - spotkanie

Na spotkaniu na żywo bądź on-line proszę o przekazanie swoich uwag i pytań odnośnie rysunków technicznych i kosztorysu.
» Omówiony zostaje każdy rysunek po kolei tak, aby inwestor wiedział jak czytać je w przyszłości i nie miał wątpliwości co zostało narysowane, w razie gdyby wykonawca miał pytania.
» Zostają spisane wszystkie uwagi dotyczące zmian w punktach elektrycznych, głównie miejsca gniazd, oraz zmiany w układach półek, drążków oraz szuflad w meblach na wymiar.

 

ZADANIE ARCHITEKTA:

Dopracowanie rysunków technicznych i kosztorysu

Kiedy zostały objaśnione wszystkie rysunki i inwestor zgłosił swoje uwagi, naniesione zostają przeze mnie poprawki na rysunki oraz zostaje uzupełniam kosztorys o wyceny, które nie dotarły do mnie przed spotkaniem z klientem. Książka projektowa drukowana jest na papierze A3. Dokumentacja projektowa (wizualizacje, książka projektowa PDF oraz kosztorys EXCEL) zostają zapisane na pendrive. Cała dokumentacja w formie papierowej i elektronicznej przekazana jest inwestorowi.

Faza projektowa zostaje zakończona.